annajosefinaa.blogg.se

Do whatever makes you happy!

Landslagsvecka

Kategori: Allmänt

Lördagen för en vecka sedan åkte jag hem för lite get to gether med landslaget. Genast på lördag fick jag se dixina på lite drinksun i memphis och catch up de senaste. Så till bäkkärin med Niko och hem o sova. På söndagen drog lägret igång. Först solvalla för träningar och på tisdag morgon åkte vi mot Polen.
Vi har inte tidigare spelat mot Polen så det var väl något att se fram emot. Ett land som man lungt kan säga hör till top 10 i världen just nu. Hallen var enomrt fin och en läktare som rymde 4500 personer. Wow! Match på onsdagen, en så gott som fullsatt hall och  massa ljud, vad mera kan man begära av en handbollsmatch. Kanske en vinst men den får vi vänta på ett tag ännu. Första halvleken såg rätt bra ut och vi hängde med överraskande bra. 13-8 i paus. Andra halvlek var som en helt annan match, 4 mål sammanlagt för oss och förlust med typ 28-12? Aja, stämningen var i alla fall på topp och en upplevelse att få spela för så många. Väckning 2.50 på natten så mycke sömn blev det inte efter matchen och mot flygfältet hem. Buss, flyg via köpis och hem! Torsdagen blev det shopping på hullut, och mat i Cantina west med Niko <3 Hur gått som hälst fast jag ärligt nog inte tänkte hållas vaken, så hem och kolla på fotboll. På fredagen åkte vi till Karis för träning och match mot Ungern på söndagen. Fick andningsproblem och känningar vid bröstet under lördagsträningen så det blev ett besök hos läkaren var de kom fram till att jag har anemi och alla mina infektionsvärden är helt åt rumpan. Så tränings och matchförbud kommande vecka, med lite fiilis och se hur det känns i slutet av veckan. Detta betydde också att det inte blev någon match för mig mot Ungern, vi satt med Anna på läktaren istället och hejade som tusan på flickorna på planen. Matchen då, i paus låg vi under med 3 bollar och så de kämpade. Slutresultatet 25-38, helt väntat med förlust men vi är påväg åt rätt håll i alla fall. Det märks match för match och det är till toppen vi skall!
Nu är jag hemma i Norge och tar det lungt och ser hur det börjar rulla på. Kommer hem en sväng igen nästa vecka men före det för jag finbesök av Mese och Erica. Jippii !! //A
 
Kommentera inlägget här: